Viikoittaisien tapahtumien asiakasmäärään vaikuttavat useat seikat. Baaripeleillä on yli 12 vuoden kokemus tapahtumista ja olemme koostaneet tänne parhaat vinkit asiakasmäärän kasvattamiseen.
Uusien kanta-asiakkaiden sitouttaminen tapahtumilla vaatii yleensä aikaa ja kärsivällisyyttä. Olemme havainneet, että mitä kauemmin aikaa tapahtumia järjestetään niin sitä paremmin asiakkaat sitoutuvat tapahtumiin.
Jos osallistujamääräsi kaipaavat piristystä, suosittelemme tarkistamaan allaolevat asiat. Mikään yksittäinen toimenpide ei yleensä tuo ratkaisua mutta kaikki nämä asiat yhdessä voivat nostaa asiakasmääräsi täysin uudelle tasolle.
Henkilökohtainen kutsu toimii ylivoimaisesti parhaiten. Kutsu asiakkaitasi pitkin viikkoa osallistumaan seuraavaan tapahtumaan. Voit esimerkiksi jakaa kutsukortteja kuitin kanssa sekä kirjoittaa niihin päivän ja kellonajan. Visailuissa on etuna ilmainen risteilylahjakortti uusille joukkueille ja onnenpeleissä uusille pelaajille kaksi pelilappua yhden sijasta. Neuvo myös omaa henkilökuntaasi kutsumaan asiakkaita ja ystäviään tapahtumiin.
Yksi asia, joka vaikuttaa asiakkaiden saamiseen tapahtumiin ovat palkinnot. Varmista, että tapahtuman palkinnot ovat tarpeeksi houkuttelevat. Esimerkiksi 10 euron lahjakortti viiden hengen visajoukkueelle voi olla liian pieni mutta hyvin toimii vaikka Bingo palkintona. Palkinnoiksi suosittelemme lahjakortteja ravintolaasi ja esimerkiksi makeisia tai muita tuotepalkintoja. Voit myös sitouttaa asiakkaita kuukausi palkinnoilla. Esimerkiksi kuukauden rankingin top 3 palkitaan. Tämä saa asiakkaat tehokkaasti tulemaan ravintolaasi joka viikko.
Baaripelien asiakkaana saat ravintolaasi laajan printtimainostus paketin. Varmista että mainoksiin on kirjoitettu tapahtuman ajankohta ja kellonaika. Mainokset tulisi laittaa esille näkyville paikoille ravintolaan. Hyviä paikkoja ovat ovet, ikkunat, baaritiski, WC:t sekä muut näkyvät paikat. Muista myös jakaa kutsukortteja asiakkaille ja ohjeistaa henkilökuntasi toimimaan samoin.
Yksi tehokkaimmista tavoista saada uudet asiakkaat löytämään tapahtumasi on mainostaa niitä Facebookissa. Voit luoda toistuvan viikottaisen tapahtuman Facebookiin helposti ja löydät myös valmiita videoita, kuvia ja tekstejä niihin osoitteesta www.baaripelit.fi/markkinointi. Muista myös käyttää tapahtumassa hashtageja #Baaripähkinä #Musabingo jne. Nämä parantavat tapahtuman erottaumista ja se jää paremmin ihmisten mieleen.
Suosittelemme luomaan myös maksullisen kampanjan Facebook tapahtumista. Voi mainostaa Facebookissa tapahtumia esimerkiksi omalle postinumerollesi. Lähialueelle mainostaminen onkin hyvä tapa saada uusia asiakkaita löytämään ravintolasi. Lisäksi tapahtuma on oiva syy tulla ravintolaan.
Toimiiko tapahtumasi tekniikka moitteettomasti? Onko tapahtuman juontaja ammattitaitoinen ja innostava? Voit asettaa itsesi asiakkaasi kenkiin ja miettiä, että haluaisitko osallistua tapahtumaan jossa tekniikka ei toimi tai juontaja ei ole "mukana"? Panostamalla tapahtuman laatuun varmistat sen, että asiakkaat tulevat ravintolaasi myös seuraavilla kerroilla. Innostava ja mukaansatempaava tapahtuman juontaja voi jo omalla olemuksellaan tuoda asiakkaat ravintolaan viikko toisensa jälkeen. Muista myös miettiä, että onko tapahtuman sisältö sopiva asiakkaillesi? Esimerkiksi liian vaikea visailu Baaripähkinässä tai väärä musiikkityyli Musabingossa voivat karkoittaa asiakkaita. Näihin voi kuitenkin vaikuttaa, esimerkiksi Baaripähkinä visailusta löytyy myös helpompi sisältö vaihtoehto.
Yksi parhaista ja edullisimmista tavoista saada näkyvyyttä tapahtumallesi on oikeat asiakkaat, jotka ovat tapahtumassa. Voit kannustaa asiakkaita postaamaan kuvan tai videon tapahtumasta sosiaaliseen mediaan ja palkita heitä. Käytä Hashtageja #Baaripähkinä #Baarinnimi ja pyydä asiakkaita postaamaan kuvia. Voit palkita vaikka postaajat tai arpoa postaajien kesken palkintoja.
Voit kasvattaa tapahtuman osallistujamäärää myös kannustamalla pelaajia kutsumaan kavereitaan seuraavaan tapahtumaan. Esimerkiksi visailussa joukkue koko voi olla viisi pelaajaa. Voit myös tarjota jotain etua niille pelaajille jotka tuovat seuraavalla kerralla ystäviään tapahtumaan. Henkilökohtainen kutsu toimii aina tehokkaammin kuin perinteinen markkinointi.
Baaripelien palvelussa voit kerätä jokaisesta tapahtumasta Email-osoitteita. Näihin sähköposteihin voi myös lähettää viestejä. Jos ravintolallasi on oma asiakasrekisteri suosittelemme käyttämään myös sitä. Tapahtuma kutsut kannattaa lähettää hyvissä ajoin ja niissä kannattaa kertoa vähintään tapahtuman, aika, paikka, palkinnot ja tapahtuman perusidea.
Useasti alueilla löytyy mainostus mahdollisuuksia paikallisesti. Esimerkiksi alueen oma sanomalehti, paikallinen Facebook-ryhmä, ilmoitustaulut, seurat tai yhdistykset. Suosittelemme mainostamaan mahdollisimman paikallisesti jotta asiakkaiden kynnys saapua ravintolaasi on mahdollisimman pieni. Tapahtumat toimivat yleensä hyvänä syynä tulla paikalle ravintolaan. Mainoksiin voi aina myös liittää esimerkiksi tuotetarjouksia tai muuta vastaavaa.